رفع چروک دور چشم با کرم یا بوتاکس!

بوتاکس

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
چروک دور چشم یکی از مشکلاتی است که خیلی زود روی پوست صورت خودنمایی می‌کند و شادابی و جوانی چهره را تحت تأثیر قرار می‌دهد. چروک دور چشم برای همه افراد خصوصاً خانم‌ها ناخوشایند است و اکثر افراد به دنبال راهی برای برطرف کردن آن‌ها هستند. چین‌وچروک دور چشم با عوامل مختلفی تحت تأثیر قرار می‌گیرد علاوه برافزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بی‌خوابی‌های شبانه و تغذیه نامناسب برخی از عواملی هستند که پوست ظریف دور چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهند. برای کاهش بروز چروک دور چشم به همه افراد توصیه می‌شود که از سن ۲۵ سالگی از کرم دور چشم استفاده کنند. این محصولات با دارا بودن مواد مغذی و ویتامین‌ها می‌توانند پوست ظریف دور چشم را تقویت کنند. برای رفع چروک دور چشم در حال حاضر روش‌های مختلفی وجود دارد که برحسب بودجه و البته شدت چروک‌ها می‌توانید از هرکدام از این روش‌ها استفاده کنید. استفاده از کرم دور چشم و بوتاکس دو روش رایج برای از بین بردن و کاهش چروک‌های مزاحم دور چشم هستند که در ادامه مقاله از مزایا و عوارض آن‌ها اطلاعات بیشتری به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

استفاده از کرم دور چشم برای رفع چروک دور چشم

کرم‌های دور چشم در حال حاضر در انواع و اقسام با ترکیبات متنوع در بازار موجود هستند. این محصولات برای رفع پف، سیاهی و چروک‌های دور چشم طراحی و تولید می‌شوند. برخی از کرم‌های دور چشم حتی دارای ضد آفتاب هم هستند بنابراین به‌صورت محصولات چندمنظوره به مصرف‌کننده ارائه می‌شوند.

خواص آب ‌رسانی

از مزایای کرم‌های ضد چروک دور چشم می‌توان به خواص آب‌رسانی آن‌ها اشاره کرد که برای حفاظت از پوست ظریف دور چشم بسیار ضروری است. درواقع می‌توان با یک کرم مرطوب‌کننده خوب سال‌های بیشتری از پدید آمدن چروک در اطراف چشم‌ها جلوگیری کرد.

بافت سبک

کرم‌های دور چشم بافت سبکی دارند و خیلی سریع‌تر از کرم‌های دست و صورت جذب پوست می‌شوند. حتی اخیراً برای راحتی بیشتر افراد این محصولات به‌صورت لوسیون و فلوئید تولید می‌شوند که با سرعت بیشتری جذب پوست ظریف ناحیه دور چشم شوند.

شفاف کنندگی پوست

این محصولات با بهره‌گیری از کمپلکس‌ها و عصاره‌های گیاهی بسیاری از مشکلات پوست اطراف چشم را حل می‌کنند. به‌عنوان‌مثال با دارا بودن ویتامین‌های A و C می‌توانند نوسازی پوست را افزایش بدهند و با خاصیت شفاف کنندگی پوست ناحیه را روشن کنند.

ترکیبات ضدالتهاب گیاهی مانند عصاره بابونه نیز معمولاً در فرمولاسیون کرم‌های ضد چروک دور چشم مورداستفاده قرار می‌گیرد و بدین ترتیب محافظت بیشتری از پوست ظریف این ناحیه به عمل می‌آید.

با تمام خواص فوق استفاده از این محصولات زمان‌بر است و شما نباید انتظار داشته باشید با چند بار استفاده پوست دور چشم شما کاملاً جوان و شاداب شود. بلکه برای استفاده از کرم‌های دور چشم باید صبور باشید تا کم‌کم نتایج آن‌ها را در رفع مشکلات دور چشم مشاهده کنید.

پیشهاد داروبوم برای جهت رفع چین و چروک اطراف چشم مصرف محصول “کرم دور چشم آقایان سینره” و “کرم دور چشم سینره (رفع سیاهی دور چشم)” است.

استفاده از بوتاکس برای رفع چروک دور چشم

بوتاکس دور چشم
بوتاکس دور چشم

بوتاکس یکی از راه‌های متداول رفع چین‌وچروک‌های صورت است که برای دور چشم نیز استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس می‌تواند چروک‌های دور چشم را پر کند و با کاهش آن‌ها به جوان‌تر شدن چهره فرد کمک می‌کند.

بوتاکس با فلج کردن عضلات ناحیه‌ای که در آن تزریق می‌شود عمل می‌کند و به عبارتی با کاهش فشار روی ناحیه اطراف چشم‌ها به‌طور موقت چروک‌های دور چشم را کاهش می‌دهد. به‌طورمعمول تزریق بوتاکس ۲ تا ۴ ماه دوام دارد و بعدازآن دوباره باید تزریق صورت بگیرد. به‌عبارت‌دیگر بوتاکس اثر درمانی ندارد و فقط به‌طور ظاهری چروک‌های اطراف چشم را کاهش می‌دهد.

شما قطعاً با تزریق بوتاکس کمی اذیت خواهید شد ولی این مسئله تأثیری در فعالیت روزانه شما نخواهد داشت و پس از ۷ تا ۱۴ روز تأثیر تزریق در اطراف چشم‌ها مشاهده خواهد شد. تنها مزیت بوتاکس اثرات زودهنگام آن است که افراد را ترغیب می‌کند خودشان را در معرض این سم خطرناک قرار دهند.

مقایسه عملکرد بوتاکس با کرم دور چشم

کرم دور چشم
کرم دور چشم

با توجه به موارد ذکرشده فوق هم‌اکنون خودتان می‌توانید در رابطه با فواید و کارایی رفع چروک دور چشم با کرم یا بوتاکس قضاوت کنید.

برای آشنایی با انواع کرم دور چشم مطالعه مقاله “معرفی انواع کرم دور چشم ایرانی” پیشنهاد می شود.

هزینه و عوارض جانبی سموم بوتاکس

بوتاکس علیرغم هزینه بالا و عوارض احتمالی که برای فرد دارد چین‌وچروک‌ها را فقط به‌صورت ظاهری رفع می‌کند و هیچ اثر درمانی برای کاهش دائمی آن‌ها ندارد. بوتاکس درواقع یک سم است که پس از هر بار تزریق می‌تواند به‌نوعی بدن شما را تحت تأثیر قرار دهد. برخی از عوارض این سم شامل از دست دادن صدا، مشکل بلع و مشکلاتی در دفع ادرار و یبوست هستند که به‌صورت نادر ممکن است، رخ بدهند.

کلاژن سازی کرم دور چشم

ولی استفاده از کرم دور چشم نه‌تنها عوارضی برای شما در پی نخواهد داشت بلکه اثرات ماندگارتری ارائه می‌دهد. کرم‌های دور چشم پوست را تغذیه می‌کنند و با تحریک کلاژن سازی باعث می‌شوند چین‌وچروک‌ها پر شوند و از بین بروند. از طرف دیگر استفاده مداوم از این محصولات مانع بروز چین‌وچروک‌های بیشتر در اطراف چشم‌ها خواهد شد.

شما برای خرید کرم دور چشم قطعاً به هزینه کمتری نیاز دارید و این محصولات هنگام استفاده نه‌تنها باعث آزار و اذیت شما نمی‌شوند بلکه باعث حس خوشایند سبکی و آرامش در اطراف چشم‌ها خواهند شد.

برای چگونگی انتخاب کرم دور چشم مناسب مطالعه مقاله “چگونه یک کرم ضد چروک دور چشم مناسب انتخاب کنیم؟” پیشنهاد می شود.

سخن پایانی:
درنهایت برای از بین بردن چروک‌های دور چشم علاوه بر موارد فوق روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانند اثرات ماندگارتری داشته باشند. شما حتی می‌توانید از روغن‌های گیاهی مثل روغن کرچک یا جوانه گندم برای رفع چروک دور چشم استفاده کنید. جالب است بدانید حتی عصاره میوه‌هایی مانند گریپ‌فروت و هلو نیز می‌توانند با استعمال بر روی پوست اطراف چشم اثرات مطلوبی داشته باشند و بدون هیچ خطری وضعیت پوست دور چشم را بهبود ببخشند. تاثیر این روش‌ها در صورت داشتن صبر و حوصله ماندگار بوده و مانند بوتاکس پس از چند ماه به حالت اولیه بازنخواهد نگشت و هزینه جدیدی را به شما جهت رفع چروک دور چشم اعمال نخواهد کرد.

منبع : ۷ganj

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.