عوارض کپسول پیگمنتا درمکس

آنچه در این مقاله می خوانید:
کپسول پیگمنتا
درمکس ساخت ایران و یک مکمل پوست و موی بسیار مفید است. این مکمل پوست را آبرسانی و روشن کرده و لک های پوستی را از بین می‌برد. کپسول پیگمنتا سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که سطح سلامت عمومی را بهبود بخشیده و خصوصا برای حفظ سلامت پوست صورت و بدن بسیار مفید هستند. همچنین پوست را روشن کرده و جای جوش و اسکار را از بین می‌برد. استفاده از این مکمل در هر سنی زیبایی و جوانی را به شما باز می‌گرداند. با اینحال کپسول روشن کننده پوست پیگمنتا عوارض مختلفی خصوصا برای افرادی که دارو مصرف می‌کنند، خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم درباره قرص پیگمنتا و عوارض آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مکمل های غذایی در کنار اثرات مطلوب خود ممکن است عوارض جانبی مختلفی باشند. عوارض قرص پیگمنتا درمکس شامل حساسیت های پوستی و عوارض گوارشی است که برخی از افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این عوارض در صورت مصرف صحیح مکمل کاهش می‌یابد و در افراد سالم به ندرت رخ می‌دهد.

افراد مبتلا به بیماری های مختلف که از دارو استفاده می‌کنند بیشتر از سایرین در معرض عوارض پیگمنتا درمکس هستند. بنابراین قبل از استفاده از مکمل ها در مورد داروها و بیماری های خود حتما با پزشک مشورت نمایید.

قرص پیگمنتا چیست؟

کپسول پیگمنتا درمکس یک مکمل غذایی خوراکی برای روشن کردن پوست و از بین بردن لک های پوستی است. این مکمل سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان مختلف مانند عصاره دانه انگور و ویتامین‌ های C و E است. این ترکیبات از پوست در برابر آسیب های محیطی و اثرات اکسیداسیون سلولی محافظت می‌کنند.

قرص پیگمنتا نه تنها به از بین رفتن لک های پوستی کمک می‌کند بلکه چین و چروک را از بین برده و پوست را جوانسازی می‌کند. این مکمل خوراکی با ترکیبات خاص موجود در فرمولاسیون خود برای صاف و یکدست کردن رنگ پوست بسیار مهم است. همچنین توانایی از بین بردن انواع لک های پوستی از جمله لک های بارداری و لک های ناشی از آفتاب را دارد.

قرص پیگمنتا برای سفیدی پوست

قرص پیگمنتا برای چی خوبه؟

قرص روشن کننده پوست پیگمنتا فواید بسیاری دارد که عبارتند از:

  • رفع لک های پوستی
  • روشن کردن پوست
  • محافظت از پوست
  • از بین بردن چین و چروک پوستی
  • پیشگیری از لک و خطوط پوست

بیشتر بخوانید: برای سفیدی پوست چه قرصی بخوریم؟

عوارض کپسول پیگمنتا

هر دارو و مکمل غذایی که ما مصرف می‌کنیم در کنار اثرات مثبت خود ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. در واقع عوارض جانبی بخشی جدای ناپذیر همه داروها و مکمل های غذایی هستند. عوارض کپسول پیگمنتا درمکس عبارتند از:

۱- عوارض گوارشی

عوارض گوارشی کپسول روشن کننده پوست پیگمنتا شامل نفخ، اسهال، استفراغ، زخم های گوارشی و کرامپ های شکمی است. این عوارض ممکن است در چند روز اول استفاده از مکمل رخ دهد و با ایجاد سازگاری برطرف شود. مصرف این قرص همراه با غذا نیز می‌تواند به کاهش عوارض گوارشی آن کمک کند. در صورت تداوم این عوارض حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

۲- عوارض قرص پیگمنتا برای افراد دیابتی

 کاهش قند خون، سرگیجه و سردرد برخی از عوارض کپسول پیگمنتا است که ممکن است افراد دیابتی با مصرف این قرص تجربه کنند. علت این عوارض استفاده از داروهای کاهنده قند خون مانند انسولین در کنار کپسول روشن کننده پوست درمکس پیگمنتا است.

۳- افزایش احتمال سنگ کلیه

افزایش احتمال سنگ کلیه یکی دیگر از عوارض قرص پیگمنتا درمکس است. برای جلوگیری از این عارضه توصیه می‌شود در طول دوره مصرف این قرص بدن خود را با نوشیدن آب و مایعات فراوان هیدراته نگه دارید. این عارضه به خصوص در افراد مستعد یا مبتلا به سنگ کلیه بیشتر رخ خواهد داد.

۴- عوارض تنفسی و قلبی

عوارض تنفسی و قلبی نیز با مصرف قرص پیگمنتا دور از انتظار نیست. این گونه از عوارض مصرف قرص پیگمنتا معمولا در تداخل دارویی با داروهای فرد مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی ایجاد خواهد شد.

علائم واکنش آلرژیک به قرص پیگمنتا

علائم واکنش آلرژیک به قرص پیگمنتا شامل کهیر، راش پوستی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست است. در صورت تجربه هر یک از این علائم مصرف قرص را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

تداخل دارویی قرص پیگمنتا

تداخلات دارویی یکی از مشکلات مصرف مکمل ها و داروهای مختلف با یکدیگر است. برای در امان ماندن از این عوارض همیشه قبل از مصرف یک داروی جدید با پزشک خود در مورد داروهای مصرفی دیگر مشورت نمایید.

۱- تداخل با داروهای رقیق کننده خون و ضد پلاکت

قرص پیگمنتا با داروهای رقیق کننده خون و ضد پلاکت تداخل دارد و با رقیق تر کردن خون ممکن است خطر خونریزی را در فرد افزایش دهد. بنابراین از مصرف همزمان آن با داروهای رقیق کننده خون مثل وارفارین و آسپرین خودداری نمایید.

۲- تداخل با داروهای کاهنده چربی خون یا استاتین‌ها

قرص پیگمنتا با داروهای کاهنده چربی خون یا استاتین‌ ها نیز تداخل دارد. بنابراین در صورت ابتلا به چربی خون و کلسترول بالا باید از مصرف این مکمل خودداری نمایید.

۳- داروهای کاهنده خون مثل انسولین

در طول درمان با قرص پیگمنتا دیده شده که این مکمل قند خون را کاهش می‌دهد. بنابراین مصرف این قرص همزمان با داروهای کاهش قند خون مانند انسولین ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون شود. همانطور که می‌دانید تعادل قند خون برای حفظ سلامتی بسیار مفید است و کاهش بیش از حد قند خون می‌تواند باعث ضعف و غش کردن فرد شود.

قرص پیگمنتا چاق کننده است؟

عوارض کپسول روشن کننده پیگمنتا با توجه به ترکیبات مفید آن بسیار نادر و نزدیک به صفر است. اما در مصرف اغلب مکمل های غذایی بحث چاق کنندگی آن مکمل از نگرانی های شایع مصرف کنندگان است. در پاسخ به اینکه قرص پیگمنتا چاق کننده است یا خیر باید بدانید استفاده از این محصول باعث حفظ سلامت پوست شده و تاثیری بر اضافه وزن و یا چاقی به همراه نخواهد داشت. ویتامین c موجود در قرص پیگمنتا سوخت و ساز بدن را افزایش داده و می‌تواند در از بین بردن چربی های اضافی و کاهش وزن تاثیر گذار باشد.

تحقیقات نشان داده است سطح ویتامین c در بدن افراد مبتلا به چاقی بسیار کم می‌باشد. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که کمبود این ویتامین سبب افزایش وزن خواهد شد. استفاده از کپسول پیگمنتا در تامین ویتامین ث مورد نیاز بدن و همچنین کنترل وزن بسیار اثر گذار می‌باشد.

سخن پایانی
کپسول پیگمنتا درمکس یکی از مکمل های پوست و موی شناخته شده موجود است. این مکمل پوست را بازسازی و جوانسازی می‌کند. همچنین لک های پوستی را از بین برده و از پوست در برابر عوامل آسیب رسان محافظت می‌کند. مسئله ای که باید به آن توجه کنید این است که کپسول پیگمنتا ممکن است در برخی افراد عوارض و تداخلات دارویی ایجاد کند. بنابراین قبل از مصرف این مکمل حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.