فواید و عوارض قرص پاورفیت چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
استفاده از مکمل ها یکی از راه های معمول برای تامین انرژی و سلامتی بدن در کنار تغذیه سالم به شمار می آید. انواع مختلفی از داروها در این زمینه عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های و موارد مصرف مخصوص به خود را دارند. قرص پاورفیت یکی از نمونه مکمل های پرطرفدار است که مورد استفاده بسیاری از افراد در سنین مختلف قرار می گیرد. در ادامه به معرفی این قرص و تمام موارد مهم آن خواهیم پرداخت.

کپسول پاورفیت چیست؟

کپسول پاورفیت یک مکمل غذایی کامل است که از عصاره قارچ ژاپنی شیتاکه تهیه می شود. این قرص می تواند درصد بالایی از ویتامین ها و آمینو اسیدهای ضروری بدن را تامین کند. در این قرص از مواد نگهدارنده و طعم دهنده های مصنوعی استفاده نشده است و این امر باعث شده تا مصرف آن بتواند مزیت های قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد.

ترکیبات قرص پاورفیت

در قرص پاورفیت که از عصاره قارچ شیتاکه تهیه شده است، انواع مواد معدنی و ویتامین ها وجود دارند. همه ی این مواد به شکل های مختلف در سلامتی و تامین انرژی بدن تاثیر گذارند. از مواد موجود در این قرص می توان به آلفاگلوکان، بتاگلوکان، پروتئین، انواع ویتامین (مخصوصاً ویتامین‌های گروه B) و دامنه وسیعی از مواد معدنی مثل کلسیم، منیزیم، آهن، ید، روی، مس و سلنیوم اشاره کرد. تمام این مواد در کنار یکدیگر باعث شده اند تا قرص های پاورفیت به یکی از بهترین و موثرترین آنتی اکسیدان ها تبدیل شوند.

خواص قارچ شیتاکه چیه؟

استفاده از قارچ شیتاکه در ساخت قرص پاورفیت نشان دهنده خواص بالای این محصول است. وجود منابع غنی و انواع ویتامین های این قارچ باعث شده تا اقدام به تهیه قرص مکمل از این محصول شود. برخی از خواص قابل توجه این نوع از قارچ شامل موارد زیر می باشد.

  • کاهش میزان قابل توجه کلسترول خون
  • مفید برای بیماری دیابت و پیشگیری از ابتلا به آن
  • تاثیر فوق العاده در پیشگیری و درمان اگزما و حساسیت های پوستی
  • درمان آنفولانزا و سرماخوردگی
  • معالجه بسیاری از سرطان ها مثل سرطان پروستات و پستان
  • تاثیر مثبت روی بیماری هایی مثل هپاتیت ب، فشار خون بالا و…
قیمت قرص پاورفیت

قرص پاورفیت برای چی خوبه؟

وجود منابع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی در کپسول پاورفیت باعث شده تا برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار گیرد. این مکمل غذایی بهتر است توسط پزشک و با توجه به شرایط جسمی افراد تجویز شود. هر کدام از مواد معدنی که در این مکمل به کار رفته است برای رفع نیاز بدن در شرایط مختلف می باشد. مواد معدنی که در این مکمل به کار رفته اند، باعث می شوند تا فشار خون، کلسترول و مقدار قند خون در بیماران کنترل شود.

انواع ویتامین های موجود در این مکمل نیز باعث سلامتی بدن، پوست، ناخن و موها می شود. ویتامین های گروه ب موجود در آن نیز از مشکلاتی مثل ریزش مو، موخوره، شکنندگی ناخن ها و پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند.

۱- قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، قرص پاورفیت از قارچ شیتاکه که یکی از رایج ترین و محبوب ترین قارچ های خوراکی در قسمت شرق آسیا می باشد، تهیه شده است. این قارچ در حالت طبیعی نیز از مصارف درمانی بسیار متنوعی برخوردار است. به عنوان مثال، ترکیب هگزوز که از عصاره همین قارچ به دست می آید، می تواند ویروسی را که باعث ایجاد زگیل تناسلی می شود را از بین ببرد.

از دیگر خواص موجود در این قارچ می توان به ضد قارچ بودن آن، ضد ویروس و ضد باکتری آن اشاره کرد. با تقویت سیستم ایمنی بدن نیز باعث پیشگیری از بیماری ها و سرطان ها می شود.

۲- قرص پاورفیت برای ریزش مو

یکی دیگر از منابع قابل توجهی که در کپسول پاورفیت هولیستیکا وجود دارد، انواع ویتامین های مختلف مثل ویتامین های گروه ب، ویتامین آ، ای، سی و..است. مصرف تمام این ویتامین ها برای سلامتی بدن ضروری است. کمبود هر کدام از این ها نیز باعث ایجاد علائم خاصی در بخش های مختلف بدن می شود.

بیماری های پوست و مو جزء موارد بارزی هستند که در صورت کمبود ویتامین ها در بدن، به شکل های مختلف در بدن بروز می کنند. به همین دلیل اکثر افرادی که به سلامتی موها و سایر بخش های بدن خود اهمیت می دهند، از مکمل هایی مثل قرص پاورفیت استفاده می کنند. مصرف این مکمل به صورت مرتب و با تجویز پزشک می تواند مواد ضروری برای جلوگیری و پیشگیری از ریزش موها را تامین کند.

قرص پاورفیت برای زگیل تناسلی و تقویت سیستم ایمنی

عوارض قرص پاورفیت

یکی از مکمل های ایمن که معمولا مصرف آن هیچ گونه عوارض خاصی برای بدن ندارد، قرص پاورفیت است. ولی در برخی از موارد خاص نیز که افراد بدون تجویز پزشک اقدام به استفاده خودسرانه این دارو کنند، احتمال ایجاد برخی از مشکلات وجود دارد. استفاده طولانی مدت و همچنین بدون تجویز و نسخه پزشک از قرص پاورفیت می تواند برخی از اختلالات زیر را به وجود آورد.

  • ایجاد اختلالات گوارشی مثل معده درد
  • ایجاد حساسیت های پوستی مثل خارش، کهیر و التهابات پوستی در قسمت های مختلف بدن
  • ایجاد مشکلات تنفسی که جزء بدترین عوارض می باشند

آیا قرص پاورفیت چاق کننده ست؟

تصور بسیاری از افراد در مورد قرص پاورفیت به این صورت است که مصرف آن می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. ولی طبق تحقیقاتی که در آزمایشگاه های مختلف صورت گرفته، نتیجه چیزی غیر از این است. این مکمل عصاره طبیعی قارچ شیتاکه است. در هر ۱۵ گرم از این قارچ، ۱۱ گرم کربوهیدرات، ۲ گرم فیبر و یک گرم پروتئین وجود دارد. کالری که از مصرف همین مقدار قارچ در بدن تولید می شود نیز ۴۴ است. به همین دلیل این ماده جزء مواد غذایی کم کالری به شمار می آید.

طبق تحقیقاتی که روی موش های آزمایشگاهی انجام شده، نمونه هایی که از این قارچ استفاده کرده اند، کمترین میزان افزایش وزن را داشته اند. به همین دلیل باید در جواب این سوال که آیا این قرص چاق کننده است یا خیر باید گفت خیر. این قرص یک مکمل غذایی است و هیچ گونه تاثیری روی افزایش وزن و چاقی ندارد.

محصول پیشنهادی
برای خرید قرص پروستات به منظور کم کردن التهاب پروستات و کوچک کردن آن از داروساز داروخانه آنلاین داروبوم مشاوره رایگان دریافت کنید.

زمان مصرف قرص پاورفیت

از قرص پاورفیت برای اهداف مختلفی استفاده می شود. هر کدام از مصرف کنندگان این مکمل دارای شرایط جسمی و سنی خاصی هستند. ولی به صورت میانگین، میزان مصرف این قرص یک یا دو عدد در روز است. ولی پیشنهاد ما این است که حتما برای استفاده درست با یک متخصص یا پزشک مشورت شود. چون میزان مصرف این قرص باید با توجه به شرایط و نیاز افراد مشخص شود تا به مرور زمان عوارضی نداشته باشد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.