قرص بیوتین بهتر است یا هیرویت؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ریزش مو به عنوان یک مشکل شایع در بین افراد در نظر گرفته می‌شود. بر این اساس مکمل های غذایی بسیاری در بازار موجود است که از ریزش موها جلوگیری کرده و به رشد موها کمک می‌کند. هیرویت و بیوتین دو مکملی هستند که معمولا برای درمان ریزش مو تجویز می‌شوند. هیرویت حاوی ریزمغذی های مفید برای رشد موها است اما بیوتین تنها با تامین یک ویتامین رشد موها را تقویت می‌کند. اینکه قرص بیوتین یا هیرویت برای شما مفید است به شدت ریزش موی شما بستگی دارد. در ادامه مقاله ما به این سوال می‌پردازیم که قرص بیوتین بهتر است یا هیرویت. لطفا در ادامه همراه ما باشید.

بیوتین و هیرویت هر دو مکمل های ضد ریزش موی بسیار موثری هستند. این مکمل ها برای درمان ریزش مو در خانم ها و آقایان در سنین مختلف تجویز می‌شوند. ریزش مو یکی از شایع ترین مشکلاتی است که همه افراد را درگیر می‌کند. کمبودهای غذایی، استرس، زمینه های ارثی و عدم رعایت بهداشت موها از مهمترین دلایل ریزش مو هستند. گاهی اوقات بیماری ها نیز بر سلامت موها تاثیر گذاشته و باعث ریزش مو می‌شوند.

در این شرایط با استفاده از مکمل های تخصصی ریزش مو می‌توان مانع از دست رفتن موها شد. مکمل های موجود در بازار کمک می‌کنند موهای شما دوباره رشد کرده و مانند روز اول زیبا و پُرپشت شوند. قرص بیوتین و هیرویت، دو مکمل معروف برای درمان ریزش مو هستند. افراد بسیاری با مصرف این قرص ها بر ریزش مو غلبه و آن را درمان کرده‌اند. این دو مکمل نه تنها برای ریزش مو بلکه برای بهبود وضعیت پوست و درمان شکنندگی ناخن ها نیز بسیار مفید هستند.

قرص بیوتین چیست؟

قرص بیوتین یا ویتامین B7 یک مکمل مفید برای درمان ریزش مو و تقویت ناخن ها است. این ویتامین برای درمان مشکلات مو و ناخن کامل شناخته شده است. استفاده از بیوتین رشد موها را تقویت کرده و باعث افزایش ضخامت و استحکام موها می‌شود. این ویتامین درخشندگی موها را افزایش داده و شانه خوری موها را بهبود می‌بخشد. بیوتین از نازک شدن موها جلوگیری کرده و قطر تارهای مو را افزایش می‌دهد.

بیوتین به عنوان یکی از اجزاء ویتامین ب کمپلکس باعث افزایش متابولیسم و تولید انرژی در بدن می‌شود. این ویتامین با افزایش تولید کراتین به عنوان مهمترین پروتئین مو، ساختار مو را تقویت کرده و باعث کاهش ریزش مو می‌شود. این ویتامین همچنین برای زیبایی پوست و ناخن ها حائز اهمیت است و شکنندگی ناخن ها را درمان می‌کند.

قیمت قرص بیوتین یوروویتال

ترکیبات قرص بیوتین

قرص بیوتین فقط حاوی بیوتین است و در فرمولاسیون آن هیچ ترکیب دیگری بکار نرفته است. مصرف این ویتامین در دوزهای بالای موجود در مکمل ها برای حفظ سلامت پوست و مو بسیار مفید است. بیوتین از نازکی و ریزش موها جلوگیری کرده و با ساخت کراتین استحکام ناخن ها را افزایش می‌دهد.

قرص هیرویت چیست؟

قرص هرویت به عنوان مکمل تقویت مو حاوی ریزمغذی های بسیار مفیدی است. هیرویت به درمان انواع ریزش مو کمک کرده و باعث افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود. این قرص به سرعت باعث پرپشتی موها شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

هیرویت با تغذیه فولیکول های مو ریزش مو را درمان می‌کند. این مکمل با ترکیبات منحصر به فرد خود برای سلامت پوست و ناخن ها نیز بسیار مفید است. هیرویت باعث افزایش درخشندگی موها شده و استحکام ناخن ها را نیز افزایش می‌دهد.

خرید هیرویت

ترکیبات قرص هیرویت

در قرص هیرویت (hair vit) ویتامین ب کمپلکس بکار رفته است که در تامین انرژی بدن موثر بوده و از سلامت پوست و مو پشتیبانی می‌کنند. در فرمولاسیون هیرویت بیوتین نیز وجود دارد اما مقدار آن کمتر از قرص بیوتین است.

هیرویت حاوی آمینواسیدهای متیونین، لسیتین، کولین و سیستئین است که با ساخت پروتئین نقش بسیار موثری در تقویت موها دارند. این آمینواسیدها برای درمان مشکلات پوست، مو و ناخن ها بسیار مفید هستند. آنها استحکام پوست، مو و ناخن را افزایش داده و در زیبایی و حفظ سلامتی نقش قابل توجهی دارند. علاوه بر این با خاصیت آنتی اکسیدانی از تاثیر عوامل محیطی مخرب بر پوست و مو جلوگیری می‌کنند.

هیرویت حاوی زینک و آهن به عنوان مینرال های دخیل در رشد موها است. آهن در فرآیند خونسازی دخیل است و با افزایش گردش خون به تقویت فولیکول ها کمک می‌کند. کم خونی به دلیل کاهش اکسیژن رسانی به فولیکول ها یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. زینک یا روی نیز یک مینرال کاملا شناخته شده برای تامین سلامت پوست و مو است. زینک از ریزش مو و نازکی موها جلوگیری کرده و باعث افزایش استحکام ناخن ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: هیرویت یا یونی زینک؟

مصرف قرص هیرویت بهتر است یا قرص بیوتین؟

با توجه به موارد شرح شده اکنون با ترکیبات موجود در فرمولاسیون قرص هیرویت و بیوتین آشنا شدید. اینکه مصرف قرص بیوتین یا هیرویت برای شما بهتر است بستگی به وضعیت سلامت و نوع ریزش موی شما دارد.

در موارد خفیف ریزش مو شما می‌توانید از بیوتین استفاده کنید. اما اگر ریزش موی شما شدید و ناشی از کمبودهای تغذیه ای است قطعا مصرف هیرویت منافع بیشتری دارد. هیرویت با تامین ریزمغذی های مفید برای موها باعث درمان انواع ریزش مو می‌شود.

مصرف همزمان هیرویت و بیوتین

مصرف همزمان هیرویت و بیوتین در صورت تجویز پزشک وقتی بیمار دچار ریزش موی بسیار شدید است، مفید خواهد بود. هیرویت با تامین مواد مغذی مفید فولیکول های مو را تقویت می‌کند و دوز بالای بیوتین نیز مانع از نازکی و ریزش مو خواهد شد. از آنجاییکه هیرویت حاوی مقدار کمی بیوتین درحدود ۲۰ میکروگرم است با مصرف همزمان این مکمل ها هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. شما می‌توانید روزانه تا ۱۰۰۰ میکروگرم بیوتین مصرف کنید بدون اینکه هیچ عوارض جانبی برای شما داشته باشد.

سخن پایانی
برای درمان ریزش مو روش های مختلفی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها مصرف مکمل های خوراکی است. آنها با تامین مواد مغذی به درمان ریزش مو و جایگزین کردن موهای از دست رفته کمک خواهند کرد. هیرویت و بیوتین نیز با ویژگی های مشابه می‌توانند درمان فوق العاده ای برای ریزش مو باشند. آنها گاهی اوقات با مصرف همزمان نتایج بهتری در تقویت رشد مو و کمک به درمان ریزش مو ارائه می‌دهند.

منبع: بیوتین ، هیرویت چیست

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.