بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
با پیشرفت تکنولوژی محصولات مراقبتی چندمنظوره برای پوست تولیدشده است. به‌عنوان‌مثال ضد آفتاب‌هایی تولیدشده است که خواص ضد لک یا ضد چروک ‌دارند و در کنار اثرات محافظتی می‌توانند پوست را جوان‌سازی کنند. این اثرات مضاعف باعث استقبال بیشتر مصرف‌کنندگان از این محصولات شده است و خصوصاً خانم‌ها بسیار خوشحال هستند که در کنار استفاده از فواید ضد آفتابی این محصولات، چین‌وچروک پوستشان نیز از بین برود. در ادامه مقاله در رابطه با کرم های ضد آفتاب و ضد چروک اطلاعات بیشتری دریافت خواهید کرد.

مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب و ضد چروک

استفاده روزانه از ضد آفتاب حتی اگر هوا ابری یا بارانی باشد خطر ابتلا به سرطان پوست را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. این امر به‌ویژه در مورد کشنده‌ترین شکل سرطان پوست یعنی ملانوما که مسئول ۷۵٪ از مرگ‌های ناشی از سرطان پوست است، صادق است.

ازآنجایی‌که علت شماره یک پیری زودرس صورت قرار گرفتن در معرض تابش فرابنفش است با استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توان از بروز چین‌وچروک و تیرگی پوست جلوگیری کرد. پوست بدون چروک چهره شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد و قطعاً کسی نیست که این وضعیت را دوست نداشته باشد.

استفاده از محصولات ضد آفتاب علاوه بر کند کردن روند پیری پوست از بروز لکه‌های قهوه‌ای بر روی صورت و تغییر رنگ پوست نیز جلوگیری می‌کند. همه شما قطعاً متوجه شده‌اید افرادی که مجبورند روزانه در مکان‌های باز کار کنند پوست تیره‌تری دارند. این پوست تیره‌تر نشان‌دهنده اثرات مخرب UV بر پوست است که درواقع باعث سوختن سلول‌ها می‌شود.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر به دلیل آلودگی‌های جوی لایه ازن نازک‌تر شده است همه با باید از پوست خودمان در برابر نور آفتاب بیشتر محافظت کنیم. درواقع لایه ازن مانند یک سپر از رسیدن پرتوهای مضر UVB به زمین جلوگیری می‌کند و قطعاً کاهش یا تخریب آن انسان‌ها را در معرض خطر بزرگی قرار خواهد داد. توجه داشته باشید در این شرایط باید از پوست حساس کودکان که ساعات زیادی را در خارج منزل مشغول بازی هستند با استفاده از کرم ضد آفتاب کودک محافظت کرد.

مزایای اصلی کرم های ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب یکی از محصولات پرمصرفی است که اکثر افراد با آگاهی از تأثیر مضر نور آفتاب بر پوست از آن استفاده می‌کنند. این محصولات در حال حاضر برای انواع پوست و با فاکتورهای محافظتی مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. استفاده از کرم ضد آفتاب پوست را از اثرات مضر اشعه‌های UV محافظت کرده و از ایجاد لک‌های ناشی از آفتاب و همچنین پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند.

۱- جلوگیری از آفتاب سوختگی و سرطان پوست

لازم به ذکر است که اگر پوست شما به‌راحتی در برابر نور خورشید دچار آفتاب‌سوختگی نمی‌شود بازهم لازم است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بااینکه آفتاب‌سوختگی یک واکنش فوری است اما آسیب‌های ناشی از برخورد نور خورشید به پوست در طول زمان رخ می‌دهد.

علاوه بر این علیرغم اینکه تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر افرادی که پوست روشن دارند در معرض سرطان پوست هستند اما نور آفتاب تبعیضی بین افراد قائل نیست و افراد دارای پوست تیره نیز دچار سرطان پوست خواهند شد.

۲- جلوگیری از لک پوستی و چین و چروک

در حال حاضر با داشتن گزینه‌های فراوان برای انتخاب اسپری یا ژل‌های ضد آفتاب استفاده از این محصولات از هر زمان دیگری ساده‌تر است. این محصولات اکنون حاوی مرطوب‌کننده، ترکیبات ضد لک و ضد چروک هستند که آن‌ها را به یک محصول درمانی نیز تبدیل کرده است.

اگر پوست شما دچار چین‌وچروک بسیاری است و این مسئله به دلایل مختلف ازجمله افزایش سن یا عدم رسیدگی به پوست در سال‌های قبل رخ‌داده است یکی از بهترین محصولاتی که می‌تواند به شما کمک کند استفاده از کرم ضد آفتاب و ضد چروک است. این ترکیبات هم‌زمان با اثرات مراقبت از UV در پوست فعال‌شده و با مکانیسم‌های مختلف مثل افزایش کلاژن سازی یا آب‌رسانی، چین‌وچروک‌های پوست را کاهش داده یا از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

برای آشنایی با انواع ضد آفتاب ایرانی مطالعه مقاله “معرفی کرم‌ ضد آفتاب ایرانی” پیشنهاد می شود.

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک

۱- کرم ضد آفتاب و ضد چروک پرودرما SPF90

کرم ضد آفتاب و ضد چروک پرودرما SPF90 یک محصول دوکاره باکیفیت است که شما می‌توانید از اثرات ضد چروک آن نیز استفاده کنید. در فرمولاسیون کرم ضد آفتاب و ضد چروک پرودرما کوآنزیم Q10 وجود دارد که با اثرات آنتی‌اکسیدانی قوی رادیکال‌های آزاد آسیب‌رسان را از بین می‌برد.

ترکیبات موجود در این کرم ضد آفتاب، کلاژن سازی را در پوست تحریک کرده و بدین ترتیب از چین‌وچروک و افتادگی پوست جلوگیری می‌کنند. کرم ضد آفتاب و ضد چروک پرودرما SPF90 با از بین بردن لک‌های تیره، به روشن‌تر شدن پوست کمک کرده و همراه با اثرات ضد UV پوست شما را جوان‌سازی می‌کند.

این محصول با حفاظت کامل در برابر پرتوهای UVA و UVB نور خورشید از پوست شما محافظت کرده و به قوام و انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کند. کرم ضد آفتاب و ضد چروک پرودرما SPF90 به دلیل داشتن بافت سبک و فاقد چربی می‌تواند به‌عنوان پایه آرایش هم مورداستفاده قرار بگیرد.

قیمت کرم ضد آفتاب و ضد چروک سان وست پرودرما SPF90

۲- کرم ضد آفتاب و جوان کننده پریم SPF50

کرم ضد آفتاب و جوان کننده پریم SPF50 یکی دیگر از محصولات دوکاره‌ای است که می‌تواند در کنار اثرات محافظتی پوست شما را جوان‌سازی کند. کرم ضد آفتاب پریم در دو مدل بیرنگ و بدون رنگ است و برای انواع پوست قابل‌استفاده می‌باشد. آقایان نیز می‌توانند ضد آفتاب بیرنگ پریم را برای حفظ سلامتی و جوانی پوست خودشان استفاده کنند.

در فرمولاسیون این ضد آفتاب ترکیبات آنتی‌اکسیدان و ضد چروک بسیار قوی وجود دارد که کلاژن سازی را در پوست شما فعال می‌کند. برخی از ترکیبات بکار رفته در این محصول شامل عصاره هسته انگور، گلیسیرین، ویتامین C و ویتامین E هستند که در کنار هم به حفظ سلامت و شادابی پوست کمک می‌کنند. ویتامین سی یک آنتی‌اکسیدان قوی است که لک‌های پوستی را از بین برده و با تحریک کلاژن سازی چین‌وچروک‌های پوست را برطرف می‌کند.

ضد آفتاب جوان کننده پریم

۳- ضد آفتاب ویتالایر حاوی ویتامین C

یکی دیگر از بهترین کرم های ضد آفتاب با خاصیت ضد پیری پوست ضد آفتاب ویتالایر مدل ویتامین C است. این کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی بالای ۵۰ پوست را در برابر اشعه های ماورای بنفش مراقبت کرده و از پیری پوست جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در این کرم ضد آفتاب، لک و تیرگی های پوست ناشی از افزایش سن و قرار گرفتن در برابر عوامل مخرب محیطی را برطرف می کند.

همچنین ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بالا بوده و از پوست در برابر رادیکال های آزاد ناشی از نور خورشید محافظت می کند. همچنین با افزایش سنتز کلاژن از بروز آسیب های ناشی نور خورشید مانند لک های پوستی تا حد زیادی جلوگیری می کند. این محصول بی رنگ ارائه شده بنابراین آقایان نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. بافت سبکی دارد و با انواع پوست ها سازگار است.

سخن پایانی:
مسئله‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید تا محافظت کاملی از پوست شما به عمل بیاید. همچنین هر ۳ ساعت یک‌بار در خارج از منزل این محصولات را تجدید کنید تا از اثرات حفاظتی آن‌ها کم نشود. درنهایت توصیه می‌شود که از سنین پایین مصرف ضد آفتاب را شروع کنید تا پوست شما مدت‌زمان بیشتری سالم شاداب باقی بماند زیرا نور آفتاب یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث پیری زودرس پوست می‌شود.

منبع: nytimes.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.