ضدآفتاب درماتیپیک یا لافارر کدام بهتر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ضد آفتاب درماتیپیک و لافارر دو محصولی هستند که در اکثر داروخانه های حضوری و اینترنتی به چشم می خورند. انتخاب بین این دو ضد آفتاب برای مصرف کنندگان دشوار است بنابراین در این مقاله سعی کرده ایم کرم ضد آفتاب درماتیپیک و لافارر را ازجهات گوناگون با هم مقایسه کنیم. امیدواریم با خواندن این مطلب جواب خود را از سوال ضدآفتاب درماتیپیک یا لافارر کدام بهتر است؟ به دست آورید. برای خرید ضد آفتاب در انواع مدل ها و برندها به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

معرفی ضد آفتاب های درماتیپیک

ضد آفتاب درماتیپیک محصولی ایرانی و با فرمول فرانسه است. ضد آفتاب های درماتیپیک به ۵ دسته تقسیم می شوند:

  1. فلوئید مت
  2. پوست خشک
  3. آنتی آکنه
  4. آنتی اسپات
  5. ضد قرمزی

این برند توانسته طیف وسیعی از سلایق و انواع پوست را پوشش دهد. هر یک از کرم های ضد آفتاب رنگی درماتیپیک در سه طیف رنگی ارائه می شوند، بافت سبک و جذب سریع از مزایای آنهاست. روی پوست رد سفیدی ندارد و در کنار محافظت از آفتاب پوست را آبرسانی نیز می کند.

معرفی ضد آفتاب های لافارر

برند لافارر ضد آفتاب های خود را بر حسب نوع پوست (خشک و چرب) از هم تفکیک می کند. کرم های ضد آفتاب لافارر همانند اکثر ضد آفتاب ها در مدل بی رنگ و رنگی برای علاقه مندان هر دو گروه تولید می شود.  ضد آفتاب های رنگی و بیرنگ لافارر را به راحتی با رنگ تیوپ های آن می توانید از هم تشخیص دهید؛ مدل بیرنگ تیوپ زرد و مدل رنگی تیوپ قرمز است.

مقایسه ضدآفتاب درماتیپیک و لافارر

عوامل متعددی در تصمیم گیری بین کرم های ضد آفتاب لافارر و درماتیپیک دخیل هستند که موثرترین آنها را در ادامه برشمرده ایم:

۱- مقایسه ترکیبات و فرمولاسیون

ضد آفتاب های درماتیپیک در ایران و با فرمولاسیون فرانسوی تولید می شود. مهم ترین ترکیبات ضد آفتاب های درماتیپیک عبارتند از:

  • هلیوگارد ۵۶۳: این ترکیب اثر محافظتی ضد آفتاب را افزایش داده و از پوست در برابر پیری زودرس محافظت می کند.
  • نیاسینامید: ترشح چربی پوست را تنظیم می کند.
  • تینوزورب ام اس (Tinozorb MS): لایه های عمیق تری از پوست را برابر UV محافظت می کند.
  • بیزابولول: اثرات تسکین دهنده و ضد چروک دارد.

کرم های ضد آفتاب لافارر در لابراتوری دکتر کامکار زیر نظر متخصصان زبده و با آخرین فرمولاسیون روز دنیا تهیه می شود. مهم ترین ترکیبات ضد آفتاب های لافارر به نقل از سایت لافارر عبارتند از:

  • شیرین بیان: آنتی­ اکسیدان، روشن­ کننده، ضد التهاب، ضد باکتری، نرم کننده.
  • بیربری: آنتی­ اکسیدان، روشن­ کننده، ضد التهاب، ضد باکتری، ضد عفونی کننده.
  • پاپایا: رطوبت رسان، نرم کننده، روشن­ کننده، لایه­ بردار.
  • گواوا: آنتی ­اکسیدان، روشن­ کننده، لایه ­بردار، ضد چین و چروک، ضد پیری.
  • آلوئه ­ورا: رطوبت­ رسان، آنتی­ اکسیدان، روشن­ کننده، لایه ­بردار، کلاژن ­ساز، ضد التهاب، ضدحساسیت، ضد باکتری.
  • سدیم هیالورونات: رطوبت­ رسان، ضد پیری، ضد چین و چروک.
  • اوره: رطوبت ­رسان، ضد پیری، لایه بردار.
  • سدیم لاکتات: رطوبت­ رسان، ضد پیری، ضد چین و چروک.

۲- مقایسه از لحاظ SPF

ضد آفتاب های لافارر در سه اس پی اف ۳۰، ۴۰ و ۵۰ تولید می شوند که انواع رنگی آن فقط با SPF 40 عرضه می شوند اما ضد آفتاب های بی رنگ دو SPF 30 و ۵۰ دارند.

SPF 30 برای افرادی مناسب است که تحت درمان خاصی نیستند و برای مراقبت روزمره و جلوگیری از آفتاب سوختگی ضد آفتاب مصرف می کنند. SPF 50 هر چند به طور معمول قابل استفاده است اما افرادی که درمان هایی مانند از بین بردن لک یا لیزر پوست صورت را انجام می دهد اکیدا باید به سراغ این SPF بروند. در این شرایط خاص پزشک ممکن است استفاده از ضد آفتاب با SPF بالاتر را برای محافظت بیشتر پوست توصیه کند.

در عوض کرم های ضد آفتاب درماتیپیک فقط با SPF 50 عرضه می شوند. که می توان گفت فاکتور محافظتی کافی برای پوست ایرانیان است.

۳- مقایسه از لحاظ حجم و بسته بندی

بسته بندی ضد آفتاب های هر دو برند در سطح قابل قبولی قرار دارد به طوریکه کیفیت، طراحی، جنس و رنگ بندی آن تفاوت چندانی با بسته بندی ضد آفتاب های خارجی ندارد.

کرم های ضد آفتاب لافارر از نوع بی رنگ جلد زرد رنگ و رنگی آن قرمز رنگ است. همه ضد آفتاب های درماتیپیک با تیوپ سفید و رنگ نوشتار مشکی-نارنجی روانه بازار می شود.

درِ ضد آفتاب لافارر از بالا باز می شود، اما درِ ضد افتاب درماتیپیک پیچی است.

حجم ضد آفتاب های لافارر ۴۰ میلی لیتر بوده اما برند درماتیپیک علاوه بر این حجم، ۵۰ میلی لیتر نیز تولید کرده است که دست مصرف کنندگان برای انتخاب باز است.

۴- مقایسه تنوع رنگی ضد آفتاب ها

هر دو ضد آفتاب لافارر و درماتیپیک در مدل های رنگی و بی رنگ عرضه می شوند. ضد آفتاب های رنگی لافارر در سه رنگ بژ روشن، بژ متوسط و برنز ارائه می شوند. کرم های ضد آفتاب رنگی درماتیپک نیز سه طیف رنگی رز بژ، گلد بژ و نچرال بژ را پوشش می دهد.

۵- مقایسه از لحاظ نوع پوست

برند لافارر برای انواع پوست خشک، چرب و آکنه دار کرم ضد افتاب طراحی و تولید کرده است. درماتیپیک برای دیگر نگرانی های پوستی از قبیل پوست قرمز و حساس و پوست لک دار و پوست جوش دار محصول تولید کرده است.

قابل ذکر است که ضد آفتاب های درمانی درماتیپیک فقط در نوع بی رنگ عرضه می شوند.

۶- مقایسه از لحاظ قیمت

به طور معمول ضدافتاب های رنگی در مقایسه با مدل بیرنگ قیمت بالاتری دارند و این موضوع در همه برندهای تولید کننده ضد آفتاب صدق می کند. قیمت ضد آفتاب لافارر از رقیب خود یعنی درماتیپیک بیشتر است. بنابراین قیمت ضد آفتاب درماتیپیک برای مشتریان به صرفه تر و اقتصادی است.

بعد از بررسی مشخصات ظاهری و مقایسه قیمت این دو محصول محافظت کننده پوست در برابر آفتاب، نوبت به پاسخگویی به سوال اصلی است که واقعا ضد افتاب درماتیپیک یا لافارر کدام بهتره؟ ما برای جواب این سوال تصمیم گرفته ایم به دلیل آنکه افراد مصرف کننده دارای پوست های مختلفی هستند کار را ساده کرده و برای هر گروه به تفکیک بررسی کنیم.

ضدآفتاب درماتیپیک بهتره یا لافارر؟ (پوست چرب)

 ضد افتاب درماتیپیک برای پوست های چرب در دو نوع سالم و آکنه دار تهیه شده است.

فلوئید مت درماتیپیک محصولی است که مخصوص پوست های چرب و مختلطی است که در حال حاضر جوش ندارند اما اگر از محصولات مراقبتی پوست دارای چربی استفاده کننده بلافاصله پوستشان جوش می زند. این ضد آفتاب ترکیبات ضد براقی و تنظیم کننده چربی پوست دارد. فلوئید مت درماتیپیک در دو نوع رنگی و بیرنگ تولید شده است. نوع رنگی آن کاور بالایی دارد و روی پوست مات و بدون براقیت است.

نوع دیگر ضد افتاب درماتیپیک مختص پوست های چرب و آکنه دار است. ضد آفتاب آنتی آکنه درماتیپیک برای پوست های مستعد جوش و برای افرادی که دوره درمان جوش را می گذرانند و از محصولات ضد جوش دیگر در روتین پوستی خود استفاده می کنند، مناسب است.

ضد آفتاب پوست چرب لافارر در دو نوع رنگی و بیرنگ ارائه می شود. ضد آفتاب رنگی پوست چرب لافارر spf 40 داشته و ضد آفتاب بی رنگ لافارر برای پوست چرب در دو SPF 30 و ۵۰ تولید می شود.

ضدآفتاب درماتیپیک بهتره یا لافارر؟ (پوست خشک)

ضد آفتاب درماتیپیک مدل هیدرا برای پوست معمولی تا خشک مناسب است. آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست های خشک را فراهم می کند و در دو نوع رنگی و بیرنگ ارائه می شود.

ضد آفتاب پوست خشک لافارر در دو نوع رنگی و بیرنگ ارائه می شود. ضد آفتاب رنگی پوست خشک لافارر spf 40 داشته و ضد آفتاب بی رنگ لافارر برای پوست خشک در دو SPF 30 و ۵۰ تولید می شود.

ضدآفتاب درماتیپیک بهتره یا لافارر؟ (پوست لک دار)

همگی ضد آفتاب های لافارر با برچسب «کرم ضد آفتاب و ضد لک» عرضه می شوند؛ به طور کلی خاصیت ضد لک بودن از ویژگی های بارز کرم های ضد آفتاب است زیرا مصرف صحیح و مداوم ضد آفتاب از پوست در برابر ایجاد لک مراقبت می کند. اما اینکه این محصول به طور خاص جنبه درمانی لک ها را داشته باشد شاید بهتر باشد به سراغ کرم ضد لک در کنار این ضد آفتاب باشید.

ضد آفتاب ضد لک درماتیپیک محصولی است که به صورت بیرنگ و منحصرا برای پوست های لک دار طراحی شده و برای کاهش لک های قدیمی پوست موثر است.

ضدآفتاب درماتیپیک بهتره یا لافارر؟ (پوست حساس)

در بین ضد افتاب های درماتیپیک محصولی اختصاصی برای پوست های حساس طراحی شده است. ضد آفتاب ضد قرمزی برای پوست های حساسی که مستعد قرمزی هستند در نوع بیرنگ ارائه شده که موجب کم شدن التهابات پوست می شود.

متاسفانه لافارر ضد آفتاب جداگانه برای پوست های حساس ندارند و این افراد می توانند برند درماتیپیک را جایگزین کنند.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم به طور مفصل و از زوایای مختلف به بررسی ضد آفتاب های لافارر و درماتیپیک بپردازیم. این دو محصول از محصولات باکیفتی هستند که دانستن اطلاعات بالا به شما در انتخاب بهترین محصول بین آنها کمک خواهد کرد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.