راهکارهایی برای لاغری صورت

آنچه در این مقاله می خوانید:
لاغری صورت یکی از معیارهای زیبایی محسوب می‌شود و خیلی افراد دوست دارند صورت تپل و یکدست خودشان را لاغر کنند تا چونه، زاویه فک و چانه آنها بهتر خودنمایی کند. جالب است بدانید روش‌های تناسب اندام و کاهش وزن و همچنین لاغری صورت یکی از بیشترین سؤالاتی است که در گوگل مورد جستجو قرار می‌گیرد و اگر شما هم به دنبال این پاسخ هستید تعجب نکنید زیرا هزاران زن دیگر نیز به دنبال همین جواب هستند. درحالی‌که هیچ راه واقعی برای کاهش وزن یا لاغری یک قسمت خاص بدن ازجمله صورت وجود ندارد بنابراین بهترین راه‌حل برای لاغری صورت کاهش وزن کلی است. همان‌طور که می‌دانید بهترین راه رسیدن به این هدف ورزش و مصرف یک رژیم غذایی متعادل و سالم است. اما خبرهای خوبی نیز در این رابطه وجود دارد. درحالی‌که کارشناسان خاطرنشان می‌کنند که شما هنگام کاهش وزن نمی‌توانید به‌طور خاص چهره خود را هدف قرار دهید اما برخی راهکارها وجود دارد که افراد نتایج مثبتی از آن گرفته‌اند. برای دانستن این راهکارها لطفاً در ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

برای لاغری صورت شما باید سبک زندگی سالمی را دنبال کنید مثلاً بدن خودتان را هیدراته نگه‌دارید، از مصرف الکل اجتناب کنید و از میوه و سبزی بیشتری در رژیم غذایی روزانه خودتان استفاده کنید.علاوه بر موارد ذکرشده راهکارهای دیگری نیز برای لاغری صورت وجود دارد که به شما کمک می‌کند از شر چربی‌های اضافی این ناحیه از بدن خلاص شوید.

روش‌های ساده برای لاغری صورت

اگر احساس می‌کنید صورت شما خیلی چاق و گوشتالود شده است روش هایی برای لاغری صورت وجود دارد که بسیار ساده هستند. چاق شدن صورت تحت عوامل مختلفی ازجمله اضافه‌وزن بدن، ژنتیک و تغذیه رخ می‌دهد که ممکن است زیبایی فرد را تحت تأثیر قرار دهد. به‌عنوان‌مثال استفاده از مواد خوراکی شور با ابقاء آب در بدن یکی از علل چاقی صورت و کل بدن است. این چاقی بیشتر شبیه به پف بوده و باعث می شود صورت بی حال و همیشه خسته به نظر برسد. درحالی که لاغر شدن صورت باعث فرم گرفتن و زیباتر دیده شدن چشم ها و همچنین انتقال حس شادابی می گردد.

لاغری صورت به‌صورت موضعی کاری دشوار به نظر می‌رسد ولی با کاهش وزن بدن قطعاً مقدار چربی‌های انباشته‌شده در صورت شما نیز کاهش خواهد یافت. در این رابطه ورزش‌های صورت و ماساژ درمانی نیز می‌تواند کمک‌کننده باشند تا صورتی لاغرتر داشته باشید.

همچنین با تغییراتی در سبک زندگی می‌توانید برای لاغری صورت و کاهش پف آلودگی چهره خودتان اقدام کنید. استفاده از مکمل چربی سوز نیز در این مواقع مؤثر خواهد بود. در ادامه برخی از این راهکارها عنوان‌شده است.

نوشیدن آب
لاغری صورت و مصرف آب

۱- آب مصرف کنید و هیدراته بمانید

حتماً در طول روز آب کافی مصرف کنید و اطمینان حاصل کنید که بدن شما دچار کم‌آبی نیست. آب نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد و علاوه بر کمک به کاهش چند پوند از وزن با مصرف آب تغییرات شگرفی بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

اگر در طول روز آب کافی مصرف نکنید این مسئله منجر به ابقاء آب در بدن می‌شود. اعتقاد عمومی بر این است که عدم نوشیدن آب کافی با محبوس کردن آب در بدن باعث می‌شود صورت شما پف‌آلود شود. نوشیدن آب کافی در طول روز باعث لاغری صورت شده و وضعیت پوست شمارا نیز بهبود می‌بخشد.

برای لاغری صورت با این راهکار ساده هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب‌ خنک بنوشید و همیشه یک بطری آب همراه خودتان داشته باشید.اگر طعم آب را دوست ندارید می‌توانید چند قطره لیمو یا برخی از عرقیات گیاهی خوش‌طعم مانند بهارنارنج و گلاب را به آب اضافه کنید تا به مصرف بیشتر آب ترغیب شوید.

برای کاهش وزن و چربی سوزی با مصرف مکمل سی ال ای و کسب اطلاعات بییشتر در این خصوص مطالعه مقاله “سی ال ای و تأثیر آن بر لاغری و چربی سوزی” پیشنهاد می گردد.

۲- مصرف محدود نمک و شکر

مصرف نمک و شکر زیاد ممکن است باعث پف کردن چهره شما شده و صورتتان را بیش‌ازحد چاق نشان دهد. برای لاغری صورت یکی از راهکارهای ساده کاهش مصرف نمک و شکر در رژیم غذایی است.

برای کاهش مصرف شکر شما می‌توانید یک‌تکه میوه شیرین را جایگزین کلوچه‌های شیرین کنید و به‌جای نوشیدنی‌های حاوی قند از آب طعم دار استفاده کنید. علاوه براین همیشه هنگام خرید خوراکی‌ها محتوای نمک و شکر آن‌ها را چک کنید. برای دریافت نمک نیز کمتر سعی کنید غذاهای خانگی را جایگزین غذاهای رستورانی کنید.

یکی از ویژگی‌های بارز مصرف سدیم اضافی نفخ است که این مسئله ممکن است باعث پف آلودگی و ورم صورت شود.

سدیم باعث می‌شود بدن شما آب اضافی را در خود نگه دارد و درنتیجه احتباس مایعات، چاقی به وجود می‌آید. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که مصرف بیشتر سدیم می‌تواند باعث افزایش احتباس مایعات به‌ویژه در افرادی شود که به اثرات نمک حساس هستند.

غذاهای فرآوری شده تقریباً ۷۷ درصد سدیم رژیم غذایی را تشکیل می‌دهند، بنابراین حذف این غذاها، میان وعده‌های غذایی خوشمزه و گوشت‌های فرآوری شده راهی آسان و مؤثر برای کاهش مصرف سدیم است.

ترک مصرف سیگار
عدم استعمال دخانیات

۳- عدم استعمال دخانیات

سیگار کشیدن یکی از فاکتورهایی است که باعث می‌شود چهره شما پف‌کرده و چاق به نظر برسد. استعمال سیگار انعطاف‌پذیری پوست صورت را از بین می‌برد و ظاهر چهره شمارا پیرتر نشان می‌دهد. دود سیگار و نیکوتین وارد شده به خون باعث نرسیدن مواد مغذی کافی به سولول های پوستی و ایجاد چروک نیز می شود. شما می توانید با استفاده از مکمل های جوانساز چون قرص آنادرم مانع بوجود آمدن خطوط ریز برروی پوست صورتتان شوید.

اگرچه ترک سیگار کار دشواری است اما شما می‌توانید با کمک پزشک و دوستان خودتان این کار را انجام دهید. ترک سیگار منافع بسیار زیادی برای بدن دارد که یکی از آن‌ها لاغری و بهبود وضعیت پوست صورت شماست.

۴- رژیم غذایی سالم

مصرف رژیم غذایی سالم به‌عنوان یکی از راهکارهای کاهش وزن باعث لاغری صورت نیز خواهد شد. سعی کنید در طول روز رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزی‌ها، کربوهیدرات پیچیده و انواع گوشت مصرف کنید.شما می‌توانید به‌جای اسنک‌های شور از موز استفاده کنید، غلات را در برنامه‌های غذایی خودتان بگنجانید و مصرف ماهی که غنی از ریزمغذی‌های مفید است را به‌عنوان منبع پروتئین فراموش نکنید.

برای کاهش وزن و درنهایت لاغری صورت باید مواد غذایی را مصرف کنید که برای کل بدن مفید باشند. این خوراکی‌ها بدن شما را از درون به بیرون ترمیم می‌کنند و تأثیرات مثبتی بر چهره و وزن شما خواهند گذاشت.

فقط یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی می‌تواند لک‌ها،تورم و آب اضافی را که باعث پف آلودگی چهره شما می‌شود را کاهش دهد. به این منظوردر رژیم غذایی روی سبزیجات سبز و چربی‌های سالم مانند آووکادو، بادام و گردو تمرکز کنید.

۵- کربوهیدرات کمتری مصرف کنید

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند کوکی‌ها، کراکرها و ماکارونی مقصر اصلی افزایش وزن و افزایش ذخیره چربی در بدن هستند. کربوهیدرات‌ها به‌شدت فرآوری شده‌اند و عاری از مواد مغذی و فیبر بوده و به‌جز قند و کالری چیزی در آن‌ها وجود ندارد. افرادی که تمایل به اضافه وزن و حجم عضلات دارند می توانند از کربوهیدرات و سایر مکمل های حاوی پروتئین در کنار انجام ورزش استفاده کنند. اما مصرف زیاد کربوهیدرات به افرادی که تمایل به کاهش وزن و لاغری اندام بخصوص صورت را دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

۶- ترک مصرف الکل

مصرف الکل باعث پف کردن و چاقی صورت شما می‌شود و با دارا بودن کالری بالا به‌طور کلی وزن شما را افزایش می‌دهد. برای ترک الکل این نوشیدنی مضر را با آب و سایر نوشیدنی‌هایی که قند کمی دارند جایگزین کنید تا با کاهش وزن صورت شما هم لاغرتر شود.

متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف الکل باعث می‌شود گونه‌ها و صورت شما پف‌آلود باشند. برای این منظور به‌تدریج مصرف خودتان را کم کنید و قطعاً با دیدن اثرات آن بر لاغری صورت، خودتان تشویق می‌شوید که مصرف الکل را کاملاً کنار بگذارید.

۷- تمرینات صورت را امتحان کنید

صورت ما از ۴۳ عضله تشکیل‌شده است که می‌توان با ورزش آن‌ها به لاغری صورت کمک کرد. تحقیقات نشان داده است که با تمرینات زیر می‌توان ۴۰ تا از این عضلات را تقویت کرد که باعث می‌شوند چهره شما لاغرتر و باریک‌تر به نظر برسد.

اولین تمرین عضلات صورت این است که آن‌ها را به‌نوبت منقبض و منبسط کنید. یکی از این راه‌ها تکرار مداوم x و o است، این تمرین را در طول روز هر زمان که برایتان امکان داشت، انجام دهید. انجام این تمرین حداقل ۲۰ بار در روز تأثیرات قابل‌توجهی بر روی صورت شما خواهد گذاشت.

یکی دیگر از حرکاتی که برای لاغر کردن صورت باید انجام دهید این است که دهان خودتان را تا جای ممکن بازکنید و پس از ۵ ثانیه به حالت اول برگردانید. این تمرین را در طول روز ۳۰ بار تکرار کنید. توجه داشته باشید لاغر شدن صورت ممکن است باعث کاهش حجم عضلات زیر پوست شده و احتمال بوجود آمدن چین و چروک وجود دارد. برای پیشگیری از این اتفاق و همچنین آسیب پوستی حتما از محصولات جوانساز و کلاژن ساز مانند کلاژن کلاژینو و یا مکمل هایی چون آنادرم استفاده کنید تا دچار چین و چروک و آسیب بافتی پوست نشوید.

تمرین دیگری که برای لاغری صورت باید انجام دهید این است که صورت خود را پر از هوا کرده و با انتقال آن به گونه‌های چپ و راست عضلات صورت را درگیر کنید. این تمرین را در طول روز به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.

تنظیم خواب برای لاغری
خواب منظم

۸- خواب منظم داشته باشید

خواب خوب یک استراتژی مهم برای کاهش وزن است که همچنین ممکن است به شما در از دست دادن چربی صورت کمک کند. کمبود خواب می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول شود این هورمون در طولانی‌مدت باعث افزایش ذخیره چربی در بدن و درنتیجه چاقی می‌شود.

مطالعات نشان داده‌اند که مقادیر بالای کورتیزول می‌تواند اشتها را افزایش داده و سوخت‌وساز بدن را تغییر داده و منجر به افزایش ذخیره چربی شود. در حالت ایدئال، حداقل هشت ساعت خواب شبانه برای کمک به کنترل وزن و از دست دادن چربی صورت در نظر بگیرید.

ورزش برای لاغری
لاغری صورت و کم کردن وزن

پیشنهاد داروبوم جهت کاهش وزن و لاغری مصرف محصول “مکمل لاغری ابستاپ کارن” است.

۹- ورزش و کم کردن وزن

چاقی یکی مشکلات شایع کل جهان است که با دریافت کالری اضافی از طریق فست فودها و اسنک‌ها به‌راحتی در اکثر افراد باعث چندین کیلو اضافه‌وزن خواهد شد.برای کاهش وزن علاوه بر کاهش مصرف مواد غذایی آماده و فرآوری شده باید فعالیت بدنی خودتان را حتی با پیاده‌روی روزانه افزایش دهید. به‌طورکلی کاهش وزن بدن باعث کاهش چربی ذخیره‌شده در کل بدن ازجمله صورت شده و منتهی به لاغری صورت شما خواهد شد.

واقعیتی که باید بدانید این است که لاغری صورت کاری است که نمی‌توانید بدون تغییر در وزن کلی بدن به آن دست‌یابید. ورزش‌های کاردیو برای سوزاندن چربی بسیار عالی است، بنابراین با انجام این کار قطعاً تغییراتی را در چهره خود مشاهده خواهید کرد.

فقط لازم به یادآوری است که پس از پایان تمرین کاردیو، چربی سوزی نیز به پایان می‌رسد بنابراین برای تداوم چربی سوزی باید وزنه بزنید. استفاده از وزنه‌ها برای ساخت توده عضلانی فوق‌العاده عمل کرده و توده عضلانی بیشتر سرعت متابولیسم را افزایش داده و کمک می‌کنند کالری‌های اضافی سریع‌تر بسوزند و وزن شما پایین بیاید.

لاغری صورت با ورزش‌های مخصوص

لاغری صورت با ورزش‌های مخصوص راهکار دیگری است که می‌تواند چاقی صورت را کاهش دهد. جالب است بدانید بیش از ۵۰ عضله در چهره شما وجود دارد که با ورزش مخصوص می‌توانید آن‌ها را تقویت کنید. تقویت عضلات صورت با سوزاندن چربی‌های انباشته شدن در این ناحیه به لاغری صورت کمک خواهد کرد.

برای بهره‌گیری بهتر از ورزش‌های صورت بهترین کار این است که از یک رژیم غذایی متعادل نیز پیروی کنید تا بدون هیچ عوارضی ازجمله افتادگی و چروک پوست صورت به هدف خودتان برسید.

تمرین یوگا کنید

یوگای صورت یکی از ورزش‌هایی که است که باعث لاغر و جوان شدن صورت شما می‌شود. یوگا باعث می‌شود سرتان را به سمت پایین حرکت دهید و همراه با نفس عمیق باعث می‌شود عضلات صورت شما به‌خوبی ورزش کنند.

برای داشتن رژیم غذایی مناسب جهت کاهش و یا افزایش وزن نکاتی باید رعایت گردد،جهت آشنایی بیشتر با این نکات مطالعه مقاله “راهکارهای کاهش وزن اصولی” پیشنهاد می گردد.

از وزنه‌های بدن‌سازی نترسید

واقعیتی که باید بدانید این است که لاغری صورت کاری است که نمی‌توانیدبدون تغییر در وزن کلی بدن به آن دست‌یابید. ورزش‌های کاردیو برای سوزاندن چربیبسیار عالی است، بنابراین با انجام این کار قطعاً تغییراتی را در چهره خود مشاهده خواهید کرد.

فقط لازم به یادآوری است که پس از پایان تمرین کاردیو، چربی سوزی نیزبه پایان می‌رسد بنابراین برای تداوم چربی سوزی باید وزنه بزنید. استفاده از وزنه‌هابرای ساخت توده عضلانی فوق‌العاده عمل کرده و توده عضلانی بیشتر سرعت متابولیسم راافزایش داده و کمک می‌کنند کالری‌های اضافی سریع‌تر بسوزند و وزن شما پایین بیاید.

ورزش برای لاغری صورت
گفتن X و O

لاغری صورت با گفتن X و O

یکی از راحت‌ترین ورزش‌های برای لاغری صورت X و O گفتن مداوم در طول روز است. با این کار شما بیشتر عضلات صورت را وادار به حرکت می‌کنید. انجام این تمرین به‌مرورزمان به لاغری صورت کمک می‌کند.

جویدن آدامس برای لاغری صورت
لاغری صورت و جویدن آدامس

جویدن آدامس

جویدن آدامس یک راهکار ساده و خوشمزه برای لاغری صورت است. عمل جویدن تعداد زیادی از عضلات صورت را به حرکت درآورده و باعث لاغری صورت خواهد شد. نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که حتماً از آدامس‌های بدون قند استفاده کنید تا باعث اضافه‌وزن شما نشود.

لاغری صورت با باد کردن بادکنک

یکی از تمرینات جذاب و همچنین سرگرم‌کننده برای لاغری صورت باد کردن بادکنک است. این کار باعث تقویت عضلات صورت شما شده و به لاغری صورت کمک می‌کند. شما می‌توانید این کار را چندین بار در طول روز در مواقع بیکاری انجام دهید.

حرکات مخصوص لاغری صورت
لاغری صورت و حرکات دهان

لاغری صورت با حرکت دهان

تا جاییکه می‌توانید دهان خودتان را بازکنید و ببندید. این حرکت ساده را چندین بار در طول روز انجام دهید تا به لاغری صورت کمک کند.

همچنین به شما پیشنهاد می‌شود جهت بهبود فرآیند چربی سوزی چربی های انباشته شده و جلوگیری از ایجاد چربی های جدید محصول “کرم از بین برنده چربی Cinere” را مصرف نمایید.

غرغره آب برای لاغری صورت
غرغره کردن آب

غرغره کردن آب

غرغره کردن یکی دیگر از راهکارهای ساده است. شما با انجام این کار در طول روز می‌توانید به‌راحتی باعث لاغری صورت شوید.

لاغری و فرم دهی صورت با ماساژ

شاید تعجب کنید اما با ماساژ منظم صورت می‌توانید مقدار زیادی از چربی صورت خودتان را از دست بدهید. ماساژ با افزایش اکسیژن‌رسانی و گردش خون در صورت می‌تواند به لاغری صورت کمک کند. به این ترتیب علاوه بر ورزش صورت، بافت ماهیچه و پوست را محکم تر کرده و باعث لاغری و فرم گرفتن صورت می شوید.

شما با انجام ماساژ اصولی می توانید فرم گونه ها و لب های خود را به شکل دلخواه درآورده و از افتادگی پوست و صورت پس از طی کردن پروسه لاغری جلوگیری می کنید. این بهترین روش و در عین حال کم هزینه ترین روش برای داشتن صورتی خوش فرم و جذاب است.

همچنین می توانید از روغن های مفید و مقوی برای پوست همچون روغن نارگیل نیز استفاده کنید تا در عین ماساژ پوستتان به خوبی تغذیه شود. استفاده از مکمل های جوانساز نیز می تواند پوست شما را محکم و خوش فرم کند. ازجمله این مکمل ها می توان به کپسول زینک پلاس یوروویتال اشاره کرد که علاوه بر تقویت جسمانی برای بهبود و جوانسازی پوست نیز بسیار مفید است.

فرم دهی صورت با آرایش
لاغری صورت و لوازم آرایش

لاغری صورت با استفاده از آرایش

آرایش یکی دیگر از راهکارهایی است که به‌طور موقت می‌تواند صورت شمارا لاغرتر ازآنچه هست نشان دهد. این ترفندهای آرایشی را شما می‌توانید در چهره بازیگران تلویزیون و سینما مشاهده کنید. لوازم‌آرایش، با برس مخصوص رژ گونه به برآمدگی گونه‌های خودتان رژ گونه مات بزنید. کرم پودرتان در راستای استخوان گونه از کنار گوش تا کنار لب‌ها بزنید و در این نواحی آن‌ها محوکنید.با استفاده از لوازم‌آرایشی چشم‌های خودتان را درشت‌تر کنید این کار باعث می‌شود صورت لاغرتر به نظر برسد. برای این کار از ریمل، خط چشم و سایه استفاده کنید.

برای لاغر نشان دادن صورت تا جاییکه می‌توانید آرایش لب‌ها را ساده انجام دهید و از رژهای پررنگ و برجسته کردن لب‌ها خودداری کنید.شکل ابروها نیز تأثیر قابل‌توجهی در لاغر نشان دادن صورت دارد. توجه داشته باشید که بالا بردن ابروها و کمانی کردن آن‌ها صورت شمارا لاغرتر نشان خواهد داد.مدل موها نیز بر لاغری یا چاق نشان دادن صورت تأثیرگذار است. برای لاغر نشان دادن صورت موهای شما نباید از سطح سینه بلندتر باشد و سعی کنید از مدل مویی استفاده کنید که موها مانند قابی صورت شمارا دربربگیرند.حالت دادن به موهای کنار صورت نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که صورت شمارا لاغرتر نشان خواهد داد.

سخن پایانی
درنهایت همان‌طور که گفته شد روش‌های زیادی برای کمک به از دست دادن چربی اضافی در  صورت وجود دارد. تغییر رژیم غذایی، اضافه کردن ورزش به برنامه روزانه، تغییر برخی از عادت‌های روزمره، همه روش‌های مؤثری برای کاهش چربی و لاغری صورت هستند. برای کسب بهترین نتیجه، حتماً این نکات را با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم همراه کنید تا علاوه بر چربی سوزی، سلامت عمومی شما نیز بهبود یابد. تاجاییکه می‌توانید از عمل‌های حراجی برای لاغری صورت استفاده نکنید. شما می‌توانید به‌راحتی با کاهش وزن بدن از طریق مصرف غذاهای سالم، فعالیت‌های جسمی روزانه و خواب کافی که مانع پف کردن صورت می‌شود صورت خودتان را لاغر و زیباتر کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.