بهترین زمان مصرف قرص بیوتین

آنچه در این مقاله می خوانید:
در برخی مکمل ها مصرف صحیح تاثیر شگفت انگیزی در اثربخشی آن دارد. مکمل بیوتین نیز به همین صورت است. بهترین زمان برای مصرف قرص بیوتین در زمان صبح و همراه با وعده صبحانه است. از آنجایی که ویتامین B7 خاصیت افزایش دهنده انرژی دارد، مصرف آن در روز خستگی و بی حالی را بر طرف می کند. در این مقاله ابتدا قصد داریم درباره بهترین زمان مصرف بیوتین صحبت خواهیم کرد و در انتها نحوه مصرف بیوتین برای کنترل ریزش مو و افزایش رشد را بررسی خواهیم کرد. تا پایان همراه ما باشید.

بیوتین چیست؟

در این مقاله سعی داریم تا در مورد مکمل های بیوتین و تمامی اطلاعاتی که می بایست در این باره بدانید، توضیحات کاملی بدهیم. بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که معمولا به عنوان مکمل غذایی برای حفظ سلامتی عضلات، پوست، مو و ناخن ها مصرف می‌شود. مکمل بیوتین حاوی دوزهای مختلف ویتامین B7 می باشد.

ویتامین بیوتین به تجزیه چربی و قندها در بدن نیز کمک می کند. این مکمل غذایی را می توان برای بهبود مشکلات پوستی مانند: جوش، پوست خشک و خارش نیز استفاده شود. همچنین، برخی افراد از قرص یا کپسول بیوتین برای بهبود قند خون، کبد چرب و بیماری های عصبی استفاده می کنند. به طور خاص، این ویتامین ممکن است بهبود و تقویت رشد موها و ناخن ها را تسهیل کند. با استفاده از این قرص می توانید انرژی روزانه خود را به دست آورید.

قیمت بیوتی هلث 1000 میکروگرم هلث اید

روزانه به چه مقدار بیوتین نیاز داریم؟

مقدار مورد نیاز بیوتین در هر کس متفاوت است و بستگی به سن، جنس، وضعیت فیزیولوژیکی شرایط شخص دارد. با این حال، میزان پیشنهادی مصرف روزانه بیوتین بر اساس اطلاعات فعلی، به میزان ۳۰ تا ۱۰۰ میکروگرم در روز است. مواد غذایی مانند: قارچ، تخم مرغ، ماهی، برخی سبزیجات، مغزها و آجیل از جمله منابع غنی بیوتین هستند، که به راحتی می‌توان آن‌ها را در رژیم غذایی خود قرار داد. پس در صورت تغذیه مناسب، ممکن است نیازی به مصرف مکمل بیوتین نباشد.

اگر به پزشک مراجعه می کنید، پس از انجام آزمایش؛ پزشک عناصر مهمی را که بر سلامت شما تأثیر می‌گذارند بررسی کرده و بر اساس آن توصیه‌ های تغذیه ‌ای یا دارویی به شما می‌دهد. اگر نمی خواهید از پزشک کمک بگیرید، حتما در این مورد با داروساز مشورت کنید. مصرف خود سرانه هر دارو یا مکملی می تواند تعادل کلی بدن را بر هم بزند.

مصرف زیاد هر ماده ای برای بدن مضر خواهد بود. اگر سیگار می کشید یا مشکلات کلیوی دارید، حتما به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. استفاده از بیوتین در دوران بارداری و شیردهی ضروری است، اما تشخیص قطعی آن و نوع قرص باید توسط پزشک انجام شود. همچنین اگر داروهای دیگری مصرف می کنید، باید مراقب تداخل دارویی با بیوتین باشید.

در وبسایت healthline می خوانیم:
بهترین زمان توصیه شده برای مصرف مکمل های بیوتین همراه با وعده غذایی صبحگاهی است. ماهیت محلول در آب بیوتین تضمین می دهد که بدنتان آن را با دیگر مواد مغذی موجود در غذا جذب می کند. همچنین، به دلیل نقش مهم ویتامین B در متابولیسم مواد مغذی و تولید انرژی، آن را به یک مکمل ایده آل در طول روز تبدیل می کند؛ به جای شب که ممکن است خواب شبانه را مختل کند.

از کجا بفهمیم که کمبود ویتامین بیوتین داریم؟

علائم کمبود ویتامین بیوتین می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ریزش مو 
  • پوست خشک
  • ترکیدگی پوست 
  • کوچک شدن و شکنندگی ناخن ‌ها
  • سفت شدن عضلات و درد عضلانی 
  • ضعف عمومی بدن

اگر فکر می‌کنید که کمبود ویتامین بیوتین دارید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید تا برای مصرف این ویتامین به شما راهکارهای مناسب را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین قرص بیوتین در داروخانه

نحوه مصرف

درصورتی که یک پزشک متخصص، مقدار مصرفی مکمل بیوتین را برای شما تشخیص داده است، باید در نحوه مصرف آن دقت کنید. این به آن معنی است که به همان شکل و مقداری که برای شما تجویز شده است، از دارو استفاده کنید. عموماً دوز استاندارد بیوتین ۲٫۵ تا ۱۰ میلی گرم در روز است. این دارو باید به صورت خوراکی با یک لیوان آب یا همراه با یک وعده غذایی مصرف شود.

هرگز دوز بیشتر از دستور پزشک خود را استفاده نکنید و در صورت مشاهده هرگونه علائم غیر عادی، به پزشک خود مراجعه کنید. چنانچه سعی دارید به طور طبیعی با استفاده از مصرف مواد غذایی حاوی بیوتین این ویتامین را جذب کنید، بهتر است در نظر داشته باشید چنانچه این مواد در اثر پخت، حرارت ببینند مقداری از بیوتین موجود را از دست خواهند داد. بنابراین، توصیه می شود مواد غذایی حاوی بیوتین را به صورت خام مصرف کنید.

نحوه مصرف قرص بیوتین برای ریزش مو

فواید بیوتین برای مو بسیار زیاد است. به منظور استفاده از قرص بیوتن برای رفع ریزش مو باید به نکاتی توجه کنید: چنانچه ریزش مو شما ارثی بوده و حجم زیادی از موها ریخته شده، این مکمل موثر خواهد بود. اگر موهای شما تقریبا سالم و پر پشت است، ممکن است بیوتین تاثیر زیادی برای شما نداشته باشد.

در برخی مواقع موی افراد نازک و ضعیف می شود که این امر موجب ریزش مو خواهد شد، پس در اینجا بیوتین با تقویت مو (پرپشت و ضخیم کردن)، به این افراد کمک خواهد کرد. بیوتین به عنوان یک مکمل غذایی می‌تواند به ضخیم شدن مو کمک کند. دوز پیشنهادی برای مصرف روزانه ۲٫۵ تا ۵ میلی‌گرم است. در صورت استفاده از داروهای دیگر، بهتر است ابتدا با پزشک معالج خود مشورت کنید، زیرا برخی از داروها با بیوتین تداخل دارند.

بهترین زمان مصرف

بسته به دستور پزشک، می توانید بیوتین را در هنگام صبحانه یا در هنگام شام استفاده کنید. بهتر است قرص بیوتین را در هنگام وعده غذایی صبحانه مصرف کنید، زیرا در هنگام شب احتمال ایجاد اختلال در خواب بالا می رود. همچنین، افراد در شب هنگام مایعات کمتری مصرف می کنند، بنابراین به دلیل اجبار در نوشیدن زیاد مایعات پس از خوردن قرص، وعده صبحانه بهترین گزینه است.

قرص بیوتین را صبح بخوریم یا شب؟

در مورد زمان مصرف قرص بیوتین بهتر است این نکته را بدانید که خوردن این ویتامین در هنگام شب موجب افزایش انرژی شده و آرامش شما را بر هم می زند. همچنین، خوردن این مکمل غذایی در هنگام شب، ممکن است باعث ایجاد اثرات منفی در جذب مواد معدنی و دیگر ویتامین ها شود. معمولاً بهتر است مکمل بیوتین را همراه با وعده غذایی صبحانه مصرف کنید. اما اگر پزشک شما نحوه مصرف تغذیه یا مکمل های خاصی را توصیه کرده است، قوانین خاصی در مورد زمان مصرف ندارند.

سخن پایانی
استفاده از مکمل غذایی بیوتین برای تقویت رشد مو، ناخن ها و همچنین کاهش علائم بیماری های پوستی می تواند مفید باشد. بیوتین هم به صورت مکمل های های خوراکی و هم در مواد غذایی مانند: تخم مرغ، آووکادو، ماهی، برنج قهوه ای و … وجود دارد. با این حال، در صورتی که قصد مصرف قرص بیوتین را دارید، بهتر است با پزشک خود صحبت کنید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.