برای زیبایی لب چه کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
برای حفظ زیبایی طبیعی لب ها مراقبت از آنها ضروری است. شما باید لب های خود را لایه برداری و مرطوب کنید و از بالم های لب مغذی استفاده کنید. همچنین محافظت از نور خورشید نیز برای جلوگیری از آسیب به لب ها را نباید فراموش کرد. انواع اسکراب های خانگی و مرطوب کننده لب که به این منظور تولید شده‌اند، می‌توانند به شما کمک کنند. همچنین می‌توانید از روش های خانگی برای حفظ زیبایی لب ها استفاده نمایید. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که مراقبت از لب ها چگونه است و برای زیبایی لب ها چه کنیم. با ما همراه باشید.

زیبایی لب ها بدون شک چهره افراد را تحت تاثیر قرار داده و صورت را متحول می‌کند. زیبایی لب بدون رژ خصوصا برای خانم ها بسیار حائز اهمیت است. از اینرو محصولات زیادی بطور مجزا برای حفظ و بهبود زیبایی لب ها تولید شده‌اند.

پوست نازک لب ها معمولا بیشتر از سایر قسمت های بدن نیازمند آبرسانی است. لب ها به دلیل تماس با بزاق، همواره در معرض خشکی هستند و نیاز به نرم کننده دارند. برای داشتن لب های بزرگ و قرمز می‌توانید از محصولات خانگی و روغن های طبیعی نیز استفاده کنید. آنها لب را لایه برداری و آبرسانی کرده و به آنها حجم می‌دهند.

لایه برداری لب ها با اسکراب لب خانگی

برای حفظ زیبایی لب ها یک یا دو بار در هفته لایه برداری را در روتین مراقبت از لب های خود قرار دهید. با این کار پوسته های مرده از سطح لب ها جدا شده و رنگ صورتی طبیعی آنها همواره حفظ می‌شود.

لایه برداری لب کار بسیار ساده ای است و در خانه با ترکیبات مختلف مانند شکر، روغن زیتون، روغن نارگیل، جوش شیرین، عسل  و غیره امکان پذیر است.

برای مثال شما می‌توانید با عسل و شکر یک اسکراب خانگی تهیه کرده و مخلوط حاصل را با انگشت یا گوش پاک کن روی لب بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

آب لیمو و گلیسیرین نیز یک لایه بردار خانگی بسیار مفید برای لب های شما است. کافی است این دو را باهم ترکیب کرده و روی لب های خود بمالید.

توجه داشته باشید که پس از لایه برداری لب ها با اسکراب لب خانگی حتما از یک مرطوب کننده مناسب برای لب ها استفاده نمایید.

در وبسایت bebeautiful می خوانیم:
یکی از دلایل خشکی لب ها مرطوب کردن با بزاق دهان است. اشتباهی که همه ما بدون اینکه متوجه باشیم مرتکب می شویم. این کار ممکن است برای مدت کوتاهی لب ها را مرطوب کند، اما این عمل بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. بزاق شما حاوی آنزیم های گوارشی مانند آمیلاز و مالتاز است که لب ها را خشک می کند. این امر آن را در برابر عوامل بیروین آسیب پذیرتر می کند و منجر به ترک خوردن و خونریزی می شود. بنابراین، از لیسیدن لب‌هایتان بپرهیزید و از یک بالم لب برای این کار کمک بگیرید.

پروتز لب در خانه با دارچین

برای بزرگ شدن لب در خانه می‌توانید از پروتز لب با دارچین استفاده کنید. برای تهیه این پروتز به پودر دارچین و وازلین نیاز دارید. دارچین با دارا بودن روغن کاسیا بدون آسیب رساندن به لب ها با افزایش گردش خون باعث برجسته و حجیم شدن لب های شما خواهد شد.

فقط کافی است ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را با نصف قاشق چایخوری وازلین به خوبی مخلوط کنید. سپس آن را روی لب ها ماساژ دهید. هر موقع لب های شما داغ شد و شروع به سوزش کرد مخلوط را شسته و پس از خشک کردن نرم کننده بزنید.

پروتز لب با یخ در خانه

پروتز لب با یخ در خانه

پروتز لب با یخ در خانه یکی از ساده ترین روش ها برای برجسته کردن لب ها است. یخ با افزایش جریان خون و از بین بردن سلول های مرده باعث می‌شود لب ها برجسته و زیبا شوند. برای داشتن لب های زیبا کافی است روزی دو بار با استفاده از یک قالب کوچک یخ، لب های خود را ماساژ دهید.

استفاده از روغن‌های طبیعی برای پروتز لب در خانه

روغن ‌های طبیعی بی ‌شماری وجود دارند که شما می‌توانید برای براقی و زیبایی لب ها از آن استفاده کنید. آنها همچنین مرطوب ‌کننده و نرم کننده هستند و بیشتر در بالم های لب طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بهترین روغن برای لب جوجوبا، فندق، روغن زیتون و روغن دانه آفتابگردان است. کافی است آنها را بطور مداوم روی لب های خودتان استفاده کنید تا لب ها را هیدراته و برجسته کنند. این روغن های مانند یک سرم آبرسان غلیظ با لب ها رفتار می‌کنند بنابراین به حفظ برجستگی و رنگ طبیعی لب ها کمک خواهند کرد.

استفاده از بالم لب مرطوب کننده

بالم لب مرطوب کننده یک محصول فوق العاده برای داشتن لب های زیبا است. در بین محصولات متنوع موجود بالم لب مغذی اریکه یکی از باکیفیت ترین هاست. ترکیبات مغذی موجود در این بالم لب مانند شی باتر و ویتامین  E باعث می‌شود لب های خشک و ترک خورده آبرسانی و نرم شوند. استفاده مداوم از بالم لب مرطوب کننده اریکه باعث زیبایی و روشن شدن رنگ لب ها شده و از ترک خوردن لب ها جلوگیری می‌کند. استفاده از بالم لب اریکه همچنین در برابر عوامل محیطی آسیب رسان و نور خورشید از لب ها محافظت می‌کند.

قیمت بالم لب مغذی اریکه

از ویتامین E استفاده کنید

ویتامین E به دلیل خواص فوق العاده ای که برای پوست و مو دارد به وفور در این محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویتامین E در فرمولاسیون اکثر بالم لب ها وجود دارد زیرا یک ترکیب محافظ، ضد حساسیت و بهترین آبرسان لب است.

ویتامین ای را می‌توانید برای جلوگیری از خشکی لب ها و رطوبت رسانی به پوست خشک لب استفاده کنید. ویتامین ای یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که دفاع طبیعی پوست را تقویت کرده و لب ها را از آسیب های محیطی حفظ می‌کند. این ویتامین لب ها را هیدراته کرده و زیبایی و طراوت را به آنها هدیه می‌دهد.

محافظت از لب ها در برابر آفتاب

محافظت از لب ها در برابر آفتاب

مانند پوست سایر قسمت های بدن باید از لب ها نیز در برابر نور خورشید محافظت کرد. پرتو فرابنفش نور خورشید در دراز مدت می‌تواند به لب ها آسیب رسانده و رنگ طبیعی آن را از بین ببرد. برای محافظت از لب ها از بالم لب حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

آبرسانی لب ها

آبرسانی لب ها یکی از ساده ترین روش ها برای حفظ زیبایی لب ها است. پوست نازک و حساس لب ها به سرعت خشک می‌شود. بنابراین استفاده از محصولات آبرسان و مرطوب کننده و مصرف آب کافی در طول روز یکی از ملزومات داشتن لب های جذاب و زیبا است.

نتیجه گیری
لب های صورتی و برجسته به زیبایی صورت بسیار کمک می‌کند بنابراین مراقبت از لب ها یک امر ضروری است. محصولات زیادی برای محافظت از لب ها در دسترس هستند که شما می‌توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. علاوه بر این لایه بردارهای خانگی و روغن های طبیعی نیز می‌توانند بسیار مفید باشند و استفاده از آنها بسیار راحت است.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.