عوارض قطره آهن سیدرال گوچه چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
استفاده از مکمل های آهن در نوزادان تازه متولد شده و کودکان برای جلوگیری از کم خونی ناشی از کمبود آهن و رشد و تکامل کودک لازم است. قطره آهن سیدرال گوچه یکی از بهترین قطره های آهن برای کودکان است. استفاده از مکمل های غذایی در کنار مزایایی که دارد، عوارضی را نیز ممکن است ایجاد کند. در این مقاله به بررسی عوارض قطره آهن سیدرال گوچه می پردازیم.

قطره آهن سیدرال گوچه

همانطور که می دانید وجود آهن کافی در کودکان و نوزادان در حال رشد برای برخورداری از رشد و تکامل صحیح لازم است. در نتیجه در صورت کمبود آهن در نوزادان تازه متولد شده و کودکان باید از مکمل های آهن برای پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن استفاده کرد. آهن باعث تولید هموگلوبین در گلبول های قرمز می شود که وظیفه اکسیژن رسانی به سرتاسر بدن را برعهده دارند.

نوزادان و کودکان مبتلا به کم خونی ناشی از کمبود آهن فعالیت بدنی کمتری داشته و کند تر رشد می کنند. کمبود آهن بر رشد و تکامل کودکان، عملکرد آنها در مدرسه و سلامت عمومی آنها تاثیر گذار می باشد به صورتی که باعث احساس خستگی و ضعف مداوم، عدم تمرکز و عملکرد تحصیلی ضعیف می شود.

مکمل های آهن به صورت قرص، شربت و قطره آهن عرضه می شوند که در نوزادان و کودکانی که توانایی بلع قرص را ندارند از قطره و شربت استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله قرص آهن چیست و خواص قرص آهن را به شما پیشنهاد می کنم.

قطره آهن سیدرال گوچه یکی از بهترین قطره آهن برای کودکان است که موجب تامین آهن و پیشگیری از کم خونی ناشی از فقرآهن می شود. اما هر محصولی در کنار فوایدی که دارد عوارضی را هم در پی دارد اگر می پرسید که عوارض قطره آهن سیدرال گوچه چیست؟ کافیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشد.

قطره آهن سیدرال گوچه بهترین مکمل آهن برای کودکان

بهترین قطره آهن برای کودکان

بعد از تشخیص اینکه کودکتان دجار کمبود آهن است و یا آهن کافی در بدن او وجود ندارد حتما به دنبال مکملی مناسب برای تامین آهن کافی برای رشد تکامل کودک خود هستید. قطره آهن سیدرال گوچه با ویژگی منحصر به فردی که دارد یکی از بهترین قطره آهن برای کودکان به شمار می رود،

بارزترین ویژگی این محصول وجود آهن در غشای فسفولیپیدی است که مانع از سیاه شدن دندان های کودک می شود. قطره آهن سیدرال حاوی ۷ میلی گرم آهن در هر یک قطره می باشد. طعم کاراملی این محصول آن را به مکملی محبوب برای کودکان تبدیل کرده است که از خوردن آن اجتناب نمی کنند.

بهترین زمان مصرف قطره سیدرال گوچه

نوزدان تازه متولد شده دارای آهن به میزان کافی در بدن خود هستند، همچنین مقداری آهن را از شیر مادر و شیر مصنوعی دریافت می کنند. شروع استفاده از مکمل های آهن برای نوزادان شیر خواری که با وزن طبیعی متولد می شوند از پایان ۶ ماهگی تا پایان ۲۴ ماهگی به میزان ۱۵ میلی گرم آهن خالص در روز توصیه شده است که در صورت اختلال در رشد کودک و یا تولد نارس از ۴ ماهگی شروع می شود.

قطره آهن سیدرال گوچه حاوی ۷ میلی گرم آهن خوراکی سوکروزومیال در هر قطره است که به مقدار ۱۰ قطره در روز یا مطابق با تجویز پزشک باید استفاده شود.

عوارض قطره آهن

استفاده از مکمل های آهن در کنار مزایایی که دارد دارای عوارضی نیز است. از عوارض جانبی مصرف آهن می توان به سوزش سر دل، یبوست، تهوع، اسهال، گرفتگی عضلات و حتی سیاه شدن دندان های کودک اشاره کرد. برخی از مکمل های آهن به فرمی ساخته شده اند که دارای حداقل عوارض گوارشی هستند.

برخی از مادران از ایجاد یبوست در کودک خود بعد از استفاده از مکمل های آهن شکایت دارند در این خصوص باید بگویم که شما باید از مکمل هایی برای کودک خود استفاده کنید که با ساختاری که دارند، حداقل عوارض گوارشی را داشته باشد تا باعث استفراغ، یبوست و ایجاد احساس ناراحتی در کودک شما نشود.

عوارض قطره آهن سیدرال گوچه

همانطور که اشاره کردیم استفاده از مکمل های آهن عوارض جانبی نیز به دنبال دارد در برخی از مکمل های آهن از در پوشش و فرمی می باشند که عوارض جانبی ناشی از مصرف قطره آهن را به حداقل می رساند.

آهن موجود در قطره آهن سیدرال گوچه به فرم سوکروزومیال می باشد که در غشایی از فسفولیپید است، این پوشش اجازه می دهد از محیط معده و روده بدون تعامل با مخاط و سایر مواد مغذی عبور کند که در نتیجه از ایجاد عوارض گوارشی در کودک شما جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:
برای اطلاع از روش های پایین آوردن تب کودکان در منزل مقاله «درمان تب در کودکان» را مطالعه فرمایید.

قطره آهن سیدرال گوچه دندان را سیاه میکند؟

یکی از عوارض مصرف آهن سیاه شدن دندان ها می باشد در واقع با برخورد آهن به دندان های کودک شما موجب سیاه شدن آن می شود البته لازم است توجه داشته باشید که سیاه شدن دندان ها به معنای پوسیدگی دندان های کودک شما نیست. ممکن است برخی از مادران به خاطر جلوگیری از سیاه شدن دندان ها از دادن مکمل آهن به کودک خود خودداری کنند که در این صورت خطر ابتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن بالا رفته و موجب اختلال در رشد و تکامل کودک می شود.

یکی از متداول ترین پرسش ها در باره این محصول این است که آیا قطره آهن سیدرال گوچه دندان را سیاه میکند؟ در پاسخ به این پرسش باید بگویم که خیر همانطور که ذکر کردیم این محصول به دلیل فرومولاسیون ویژه ای که دارد از آهن سوکروزومیال استفاده شده است که مانع از سیاه شدن دندان های کودک می شود.

سخن پایانی:
همانطور که دیدید استفاده از مکمل های آهن برای تامین آهن و پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن در کودکان لازم است. قطره آهن سیدرال گوچه به دلیل فرمولاسیون ویژه ای که دارد یکی از بهترین مکمل های آهن برای کودکان است. آهن استفاده شده در این محصول به فرم سوکروزومیال است که علاوه بر اینکه مانع از سیاه شدن دندان های کودکان شما می شود از ایجاد عوارض گوارشی در کودک نیز جلوگیری می کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.